Tijdens Toptijd een virtuele rondleiding maken in opdracht van een basisschool

Op Het Assink lyceum krijgt de leerling de tijd om zijn talenten te ontdekken én te ontwikkelen. Talentgericht onderwijs noemen we dat. De leerling krijgt vier soorten tijd voor zijn ontwikkeling, één daarvan is Toptijd. 

Leerlingen uit het eerste brugjaar hebben tijdens Toptijd een opdracht uitgevoerd van een externe partij, namelijk basisschool Molenbeek Boekelo-Usselo. De opdracht luidde als volgt: 'Help ons met het maken van een creatieve en onderscheidende virtuele rondleiding, zodat je in deze gekke tijd toch een kijkje kunt nemen in de school.' 

Hoe leuk is het als je op de fiets naar de basisschool mag om sfeer te proeven, in gesprek te gaan met de directrice en interviews mag afnemen met leerkrachten, ouders en leerlingen. Een geweldige leeropdracht, want je moet natuurlijk samenwerken, de juiste vragen stellen en goed luisteren tijdens de gesprekken.  

Uiteindelijk hebben de leerlingen van Het Assink een 360 graden camera gebruikt en Thinglink ingezet om de virtuele rondleiding te kunnen maken. Met Thinglink kun je afbeeldingen en video's uploaden om vervolgens interactieve elementen aan toe te voegen, zoals filmpjes, afbeeldingen en links. 

En als kers op de taart mochten de leerlingen ook nog eens ervaren om hoe het is om voor een camera te staan en geïnterviewd worden door een journalist: TOP! Binnenkort is het item te zien op RTV Sternet. De leerlingen van Het Assink hebben veel ervaringen opgedaan en geleerd! Bekijk het resultaat van de virtuele rondleiding.